Hallo, ik heb me aangemeld op deze site om de volgende reden, ik ben één van de personen die meegewerkt heeft aan de herstelling van het Native monument waarvan sprake, door een inzameling op het jaarlijks "Indian Festival" op de weiden van de bizonfarm aldaar hebben we (re-enactmentgroep "Sotka Yuha & "Winian Tapika",te vinden op
www.indianisme.be )met de opbrengst een nieuw herdenkingsbeeld laten maken , om dit monument terug in goede staat te brengen, door hulp van velen , het originele beeld was uit brons, maar om de koper en bronsdieven niet te laten wederkeren hebben we het ditmaal in blauwe hardsteen laten vervaardigen... hopelijk laten ze het nu gerust, (steen heeft minder of geen waarde voor deze soort mensen), ik ben een "noob" aangaande pc en weet niet juist hoe fotos hier te plaatsen van het monument in zijn nieuwe staat , je kan het makkelijk terugvinden als je even googeld, of op de site van .... de grond waar het monument opstaat was van de baron en is door hem geschonken aan de toenmalige initiatiefnemer en oprichter van dit monument,(Charles David) deze behoort nu officieel toe aan de native tribes , wel trachten we met onze kleine groep mensen (re-enactors) dit te onderhouden, jaarlijks met het festival houden we er ook een kleine herdenking plaats met alle sympatisanten ....mijn hart ligt bij deze groep van mensen (Native americans) die zelfs tot nu toe nog steeds onderdrukt worden... daarom mijn bereidwillige bijdrage (er zijn nog verdere plannen om dit monument alle eer toe te werpen... waaronder een vlaggemast met bijbehorende vlag, die op de speciale momenten zal gehesen worden)
Er zullen nog wel hier en daar groeperingen zijn die dit vandalisme opgemerkt hebben , daarom mijn reactie op deze site, men vertelle het voort zou ik zeggen....
Toksa Ake
Mitakuye Oyasin
Langlet Marcel (Akinajin)
via deze link kan je ook enkele fotos bekijken van de hertselling en het nieuwe beeld (sorry voor het andere forum.....)
http://liberty-group.forumactif.net/cel ... -t1850.htm ...